Treinreis Wuhan - Reisverslag uit Sjanghai, China van Kes Nicole Yvonne Kimmel Hensbergen - WaarBenJij.nu Treinreis Wuhan - Reisverslag uit Sjanghai, China van Kes Nicole Yvonne Kimmel Hensbergen - WaarBenJij.nu

Treinreis Wuhan

Blijf op de hoogte en volg Kes Nicole Yvonne

17 April 2014 | China, Sjanghai

Na nog een mooie laatste dag in Shanghai zijn we nu aangekomen in Wuhan. In Shanghai zijn we nog naar de Yu garden geweest. Het was even flink zoeken... we kwamen in een shoppingarea en kwamen er niet meer uit. Op een geven moment raakten we verzeild in de sloppenwijken van Shanghai. Wat op zich ook een hele belevenis is. En voor de mensen daar was het ook wel grappig. Zagen ze ook eens wat anders voorbij komen. Kleine huisjes met ieder zijn eigen verkoopwaar voor de deur. Schildpadden en vissen in bakken water. kikkers enzo enzo. Toen we de moed al bijna hadden opgegeven stonden we toch voor de poort van de Yu tuin. Wauw was was dat mooi!!!Rotspartijen paviljoenen,pagodes en kronkelige paadjes. Voor kes ook leuk omdat er ook veel schildpadden en vissen rondzwommen.
Gisteren met de trein naar Wuhan. Dat ging wonder boven wonder heel voorspoedig! Wij trokken ( zo met Kes in ons midden) veel bekijks. Iedereen had het over ons. Gelukkig zat er een chinees stel naast ons dat engels kon praten en voor we het wisten waren we met de hele coupe in gesprek. Iedereen verwonderde zich over kes. Zo'n mooi meisje en groter dan een medereizigster van 60!
Daar moest iedereen erg om lachen.

De reis was erg mooi.We konden wel zien dat er overal in China heel veel gebouwd wordt. Maar we zagen ook veel grote steden, rijstvelden,buffels en bergen. Ook veel tunnels van binnen gezien.

We werden opgehaald door een blije gids die toevallig uit de streek komt waar Kes ook vandaan komt. Hij wist er veel over te vertellen. We zitten nu super chique hotel. Nu slapen we op de 12 de verdieping maar we eten op de 27 ste verdieping. Prachtig uitzicht over Wuhan en zelfs de Yangtze rivier ( langste van China) is te zien.
In de avond gegeten bij een typisch chinees restaurantje. Met handen en voeten duidelijk gemaakt wat we wilden eten en het was geslaagd! Erg lekker.

Nu een dagje Wuhan en morgen vertrekken we naar het kindertehuis in Tuang Feng. We zijn heel benieuwd wie we daar te zien krijgen. We hebben daar geen computer en internet dus jullie horen op zijn vroegst pas zaterdag weer van ons. Groetjes van hier.

• 17 April 2014 - 07:37

Joke Radder:

Hoi Kes, Nicole en Yvonne,
    Wat leuk dat jullie zo'n gezellig treinreis hebben gehad.
    Zo te horen hebben jullie een goede gids getroffen, dat is altijd erg prettig.
    Zeker als degene de omgeving goed kent.
    In welk hotel zitten jullie?

• 17 April 2014 - 09:27

Karin:

Hoi meiden, leuk om te lezen zeg!!! Geniet ervan hoor we denken aan jullie!!!

• 17 April 2014 - 09:28

Laurens:

Zo te lezen beleven jullie meer dan een geplande reis alleen! Mooi hoe jullie in contact komen met de 'locals' tijdens de treinreis! De trein is bij uitstek een goede omstandigheid om met mensen in contact te komen. Behalve in het saaie Nederland waar iedereen op z'n smartphone zit te staren. Tijdens mijn reis door Rusland was ook driedaagse treinreis mijn favoriet. Lekker eten met de andere mensen uit de coupé en op alle tussen-stationnetjes bier of kippetjes kopen bij de oude omaatjes:) Ik kijk uit naar jullie volgende verslag:) Heel veel plezier en goed luisteren naar de gids!!

Laurens

• 17 April 2014 - 10:03

Marianne:

Hallo daar,
    Wat een leuk verhaal van jullie belevenissen. Jullie maken hele spannende dingen mee.
    Gisteren bij Betty en Jan nog even in het fotoboek van China gekeken naar de plaats waar jullie hierna naar toe gaan.
    Is Kes nog steeds zooooo blij?
    Geniet ervan!!!!
    liefs uit Vianen

• 17 April 2014 - 10:52

Germa:

Dus het viel in de trein ook op dat Kesje een mooie lange meid is, haha.....het groeit allemaal goed op Nederlandse bodem ;)
    En Wauw morgen naar het kindertehuis, spannend en bijzonder.
    Wat leuk dat de gids al veel kan vertellen over de streek waar Kes vandaag komt, beter hadden jullie het niet kunnen treffen.
    Ik kijk uit naar het volgend verslag!!

• 17 April 2014 - 11:24

Wim Hensbergen:

Hallo wereld reizigers,
    Zo te lezen maken jullie hele leuke en interessante dingen mee op de reis ,vooral de treinreis leek mij boeiend .
    En Kes maar gauw chinees leren , neem nog een schildpad mee lijken me leuke dieren .
    Cailliou is gisteren middag met Gwen naar de jacht training geweest was geslaagd voor alle proeven ,
    Gwen heeft er ook veel ook veel plezier in .

gr uit nieuwegein

• 17 April 2014 - 13:21

Lisia En Marielle:

Hoi! Leuk voor jullie dat jullie zo"n vrolijke gids hebben.
    Nog een voorspoedige reis toegewenst!! Geniet d"r van!!!

• 17 April 2014 - 16:37

Imelda:

Ha dames,

Wat leuk om het reisverslag te lezen en zo een beetje mee te leven!
    De Yu garden is inderdaad prachtig hè, hebben jullie ook over de mooie zigzag brug buiten de tuin gelopen?
    Hij is zigzaggend, omdat de Chinezen denken dat geesten alleen maar rechtdoor kunnen, dus zo kunnen de geesten er niet overheen!
    Er zit een theehuis halverwege de brug en daar verkopen ze de heerlijkste theebloemen, naar het schijnt hoor, ik heb ze toen niet gekocht mijn reispartner wel :-)

Ben heel benieuwd hoe Kes het bezoek aan het tehuis heeft ervaren!

• 17 April 2014 - 19:54

Kirsten, Michiel En De Rest:

Hallo Yvonne, Nicole en Kes,

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Spannend ook om naar het kindertehuis te gaan. Geniet van de mooie dingen die jullie nog gaan zien!

Groetjes van ons

• 17 April 2014 - 20:29

Patricia:

Leuk om zo met jullie mee te kunnen leven! En wat fijn dat alles zo voorspoedig verloopt. Erg benieuwd hoe het in het tehuis gaat zijn. Dus ik kijk uit naar jullie volgende verslag.
    Liefs, patricia (en natuurlijk van bas, julia en lucas)

• 17 April 2014 - 22:20

Carolien:

Hoi lieve Nicole, Kes en Yvonne,

Wat gaaf om jullie verhalen zo te lezen en wat maken jullie weer veel mee! Leuk dat je zo via andere in contact komt met de lokale bevolking. Gelukkig dat de treinreis zo voorspoedig ging, dat was toch nog best spannend! :)
    En dan morgen naar het kinderthuis, mooi, spannend en indrukwekkend, er zullen vast wel emoties loskomen.
    Ik denk aan jullie, geniet en ik kijk uit naar jullie volgende verslag!
    Dikke kus Carolien.

• 18 April 2014 - 08:42

Sandra:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Zijn erg benieuwd naar jullie belefenissen in Wuhan en het bezoek aan het kindertehuis. Zo'n treinreis lijkt ons ook erg leuk en een fijne gids is geweldig.

Liefs, Kokxjes

• 18 April 2014 - 19:53

Robin En Melanique:

Wat super leuk om jullie verhalen van de reis te lezen. We leven helemaal mee. Ben benieuwd hoe het in het kindertehuis was... Heel veel plezier nog verder, groetjes Robin en Melanique.

• 18 April 2014 - 22:32

Wil Goossens:

Wat spannend als je zo midden in de sloppenwijk uitkomt.
    Maar uiteindelijk werden jullie beloond bij het zien van een hele mooie tuin.
    groet van mij,
    Wil