Kindertehuis Tuan Feng - Reisverslag uit Sjanghai, China van Kes Nicole Yvonne Kimmel Hensbergen - WaarBenJij.nu Kindertehuis Tuan Feng - Reisverslag uit Sjanghai, China van Kes Nicole Yvonne Kimmel Hensbergen - WaarBenJij.nu

Kindertehuis Tuan Feng

Blijf op de hoogte en volg Kes Nicole Yvonne

19 April 2014 | China, Sjanghai

Daar zijn we weer, terug na 2 dagen Tuan Feng....
Om half tien werden we opgehaald door gids Joy en de taxichauffeur. Na anderhalf uur rijden kwamen we aan bij het kindertehuis van Kes. Wat een warme ontvangst! Boven de poort hing een enorm spandoek met daarop in het chinees:" Welcome, Li Mo Li, back home".

Op weg naar het kantoortje, kwam iedereen al naar buiten. We herkenden meteen al een aantal gezichten van foto's van negen jaar geleden. Een paar dagen voor we op reis gingen hadden we al gehoord dat de pleegvader van Kes was gevonden. Ook hij stond ons buiten op te wachten.

In het kantoortje waren er allemaal lekkere hapjes. Iedereen was heel blij om Mo Li weer te zien. Kes kreeg een mooi cadeau: een geborduurd schilderij van een panda. Ook wij konden onze cadeautjes en foto's geven. We konden ook heel veel vragen stellen. De pleegvader van Kes blijkt de mede-directeur te zijn van het kindertehuis. Fred, Carla, Bram en Marielle: Ze herkenden jullie meiden meteen op de foto!!! Ze kijken uit naar jullie bezoek volgend jaar!

Er was nog een verassing voor Kes: Omdat ze bijna 10 jaar is, was er een enorme taart voor haar. Iedereen zong " happy birthday". Daarna was er nog een uitgebreide lunch. Ze waren blij om te zien dat Kes zo lekker aan het eten was en dat het zo'n mooi en groot meisje was geworden.
Daarna nog naar de tuin, een plek die wij nog goed konden herkennen. Ze wezen aan waar Kes gewoond heeft, heel bijzonder.

Helaas was het daarna tijd om weer te gaan. Dat was wel even moeilijk, maar op hun vraag of we ooit nog terug komen hebben wij natuurlijk " ja" gezegd!
Aan het einde van de middag nog even met de gids Tuan Feng in geweest. We waren een attractie op zich. Ze zien daar zelden buitenlanders. Kes heeft er een uilenknuffel gekocht die nu Feng heet, vernoemd naar de plaats Tuan Feng. 's Avonds nog voor 7 euro met zijn vieren bij een restaurant gegeten. Erg lekker!

Het hotel was heel appart, het mooiste van heel Tuan Feng. We willen niet weten hoe de rest er uit ziet.... Het was ook nog maar de vraag of we er konden slapen (als buitenlanders), maar gelukkig kon Joy het regelen.

Vanochtend weer terug gekeerd naar het Meilian holiday Inn hotel en Wuhan. Morgen gaan we met de nachttrein naar Guilin in het zuiden van China. Dat zal vast wel weer een hele belevenis worden! Eenmaal bij de Giggling Tree hopen we weer iets van ons te kunnen laten horen! We vieren maandag de 21e natuurlijk Kes haar verjaardag die dan ECHT tien jaar wordt!!!!

• 19 April 2014 - 08:29

Imelda:

Hoi dames,

Wat een mooi en welkom ontvangst voor jullie bij het tehuis!
    Dit is een heel waardevol bezoek geweest voor Kes, erg fijn dat ze echt de tijd en aandacht aan haar(en jullie) hebben gegeven, super hoor!
    Veel plezier in de Giggling Tree!

Groetjes, ook van Yen Li, die nu het scoutingweekend gaat beleven...

• 19 April 2014 - 08:40

Joycevdweijde:

Oh wat super om te lezen!! Echt heel indrukwekkend zal het geweest zijn, super dat dit kon!!
    Hier kunnen jullie nog lang aan terugdenken! Heel veel plezier verder nog!! Tot snel weer, goeie reis! Groetjes joyce

• 19 April 2014 - 09:15

Joke:

Wat leuk dat jullie ook zo'n goed ontvangst hadden, het geeft je vast en zeker een goed gevoel. Ja, wij vroegen ons ook af hoe de rest van de hotels er dan uitzien.
    Geniet van jullie volgende treinreis.

• 19 April 2014 - 10:09

Carolien:

Lieve Nicole, Kes en Yvonne,

Wat een mooi en bijzonder ontvangst!! Wat zal dat emotioneel en bijzonder zijn geweest! En wat gaaf dat ze zo'n werk ervan gemaakt hebben. Hoe vond Kes het allemaal, en dat ze haar pleegvader weer zag? Nou meiden geniet verder en een mooie tijd in het zuiden toegewenst!! Dikke kus!♥

• 19 April 2014 - 10:58

Germa:

Oh, wat bijzonder!! Hopelijk heeft Kes het ook zo ervaren, zij weet waarschijnlijk niks meer van die tijd. Wat ontzettend gaaf dat haar pleegvader er was....kippenvelmomentje hoor (ook voor de lezer).
    Xxxx

• 19 April 2014 - 11:09

Wim Hensbergen:

hallo Dames ,

Wij zijn heel ontroerd over deze ontmoeting zal voor Kes ook een hele verwerking zijn geweest . Nu komt dit heel goed en begrijpend op haar over .
    Vooral dat haar verjaardag ook gevierd werd met cadeautjes en taart .
    Nu vooral verder genieten van de vakantie.
    Hoe is het weer goed uit te houden .
    Met Pasen dag 1 verjaardag Femke .
    dag 2 bij Michiel dus weinig thuis .
    Cailliou gaat het goed.

• 19 April 2014 - 11:17

Marielle Bram En Lisia:

Nicole, Yvonne en Kes.

Wat fijn dat jullie zo'n fijne ontvangst hebben gekregen!
    ( en natuurlijk dat ze uitzien naar onze komst!!!!!)
    We zijn heel benieuwd naar het uitgebreide verslag dat de 24ste vast zal komen. Geniet van je tijd in de Giggling tree en kom bij van deze dagen!!

Groetjes, Marielle, Bram en Lisia

• 19 April 2014 - 12:52

Vanuit Culemborg:

hallo Meiden! allereerst dank jullie wel voor de verjaardagskaart, wat lief dat jullie daar aan hebben gedacht. Wat een mooie dingen maken jullie mee in China. Ik had wat leeswerk in te halen, maar wat een bijzondere verhalen!! Wauw!! Fijn dat we mee kunnen genieten van jullie ervaringen. We kunnen China bijna ruiken en proeven zoals jullie het beschrijven, en ben helemaal ontroerd na het lezen van jullie wederzien en warme ontvangst bij het kindertehuis.
    Geniet, beleef en maak mooie foto's voor thuis! Liefs van Laurens, kleine Viktor en Femke.

• 19 April 2014 - 13:01

Marianne:

Ha meiden,
    Wat een verhaal. Ik vind het ook zo mooi zoals jullie het weten te verwoorden.
    Je merkt het aan de reacties. Iedereen ontroert. Wij kunnen ons daar alleen maar bij aansluiten. Zoals ook al in een persoonlijke mailtje gezegd.
    Geniet weer van het volgende!!!
    Liefs uit Vianen

• 19 April 2014 - 13:16

Laurens:

Wat een ontroerend verhaal zeg! Ik sluit me aan bij Femke. China is te voelen, te ruiken en te proeven door dit mooi geschreven reisverslag. Ik kijk uit naar het volgende verslag!!! Dikke kus voor de mama's en voor Kes een box;)

• 19 April 2014 - 14:33

Michiel En De Rest:

Hoi Nicole, Kes en Yvonne,

Heel erg leuk om jullie verhaal te lezen. Ik ben al erg benieuwd naar de foto's. Wat top dat ze Kes zo ontvangen hebben. Daar werd ze zeker wel een beetje stil van?

Dat adres voor dat goedkope restaurant moet je maar eens geven want als ik hier naar de chinezen aan de overkant ga (onze snackbar ;) dan ben ik dat al kwijt voor een patatje pinda en een berenklauw....

Heel veel plezier verder....

Gr.

Michiel en Co...

• 19 April 2014 - 16:48

Bas:

Wat een bijzonder ontvangst zeg! Wat gaaf dat ze er zo veel werk van jullie komst hebben gemaakt. Kan Kes het allemaal een beetje bevatten?
    Mijn bijdrage voor een avondmaal in een restaurant was blijkbaar te hoog-:)
    Nog heel veel plezier daar! Groet Bas

• 20 April 2014 - 15:20

Wim Hensbergen.:

Weet niet wanneer je dit bericht leest maar alvast gefeliciteerd met je 10 e verjaardag neem maar alvast en grote Chinese taart jen hoeft geen stukje te bewaren voor ons .
    ook namens beer en clalliou. die geven wij een bot .
    Wel proberen te slapen in de nacht trein door voor heet het nacht trein of te wel slaap trein .
    Veel plezier in Gulin

Groetje namens oma en opa

• 21 April 2014 - 10:38

Melanique:

Nou iedereen heeft het al gezegd; wat een ontroerend bezoek aan het kindertehuis! Mooi geschreven hoor, wat een indrukken zal Kes opdoen deze reis. Mooi dat ze zo welkom is ontvangen, jullie alle 3 natuurlijk. We schrijven dit op Kes haar verjaardag, dus hiep hiep hoera van harte gefeliciteerd met je 10e verjaardag!liefs Melanique oftewel "Mellie"

• 21 April 2014 - 10:40

Robin:

he kes gefeliciteerd met je tiende verjaardag
    heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel liefs robin

• 21 April 2014 - 18:15

Fred Carla En Anne Li Hoekstra:

het was even zoeken naar deze pagina, maar toch gevonden. Leuk om te lezen dat ze anne li herkenden en om ons volgend jaar te willen ontmoeten.

• 21 April 2014 - 18:51

Yen Li:

hoi kes hoe gaat het?
    ik ben nu wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje jaloers hoor! ,maar ik ga ook nog . maar ja
    hoe voelt het? (als dit al is gezegd: sorry ik heb de tekst niet gelezen) (van de andere)
    en trouwens nog gefeliciteerd met je 10 de verjaardag!!!!!!! heb je daar nog een cadeau gekregen?

groetjes yen li nog veel plezier daar!

• 21 April 2014 - 18:53

Imelda:

Van mij ook van harte gefeliciteerd!!!!!

• 21 April 2014 - 19:38

Vanuit Culemborg:

Kes, van Harte gefeliciflapstaart met je verjaardag!! we hopen dat je een super dag hebt gehad!! Veel liefs en een dikke verjaardagszoen van Viktor, Laurens en Femke.

• 21 April 2014 - 19:38

Tara:

Gefeliciteerd Kes!!! Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad. En ik hoop dat je ons cadeautje leuk vind.
    10 jaar alweer al!!! Nog een fijne vakantie.

Veel liefs: Gerwin, Anne, Tara, en Isa

• 22 April 2014 - 00:20

Fred, Carla En Anne Li:

Helemaal vergeten Kes nog gefeliciteerd met je verjaardag.

• 22 April 2014 - 07:36

Veronique:

Lieve Nicole en Kes, beste Yvonne, gefeliciteerd met de verjaardag van Kes!
    Heel mooi en bijzonder om jullie ervaringen te delen. Ik wens jullie nog een hele fijne
    vakantie. Liefs, Veronique

• 22 April 2014 - 08:25

Marianne:

Kes moli.waar ben je nu???????

• 22 April 2014 - 14:11

Wil Goossens:

Het zal geweldig zijn geweest voor Kes, en ook voor jullie natuurlijk!

Zo'n verjaardag zal Kes zich nog lang heugen,denk ik.

Een fijne voortzetting van jullie reis.
    Groet, Wil

• 23 April 2014 - 20:50

Joke Radder:

Kes, gefeliciteerd met je 10e verjaardag. Heb je een leuke dag gehad?

Alewijn, Joke, Annelie en Emely