Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Kes Nicole Yvonne Kimmel Hensbergen - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Kes Nicole Yvonne Kimmel Hensbergen - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!

Blijf op de hoogte en volg Kes Nicole Yvonne

29 April 2014 | China, Sjanghai

Hallo allemaal,

Hier eindelijk weer een berichtje op de site. Dat lukte eerder niet want wij kunnen op onze eigen computer niet meer op deze site komen en bij de Giggling tree was geen algemene computer. Nu zijn we in Chengdu, na een super week in Yang shuo. Voor de mensen die nog naar China gaan: Super, een echte aanrader!!!! Mooie natuur, fijn hotel, leuke activiteiten.

We hebben in Yang Shuo veel gefietst. Eerst een keer met een gids en daarna nog een paar keer aan de hand van een fotoboekje. Door de rijstvelden, oude dorpjes, fishing farms en prachtige natuur. Veel gezien en meegemaakt, want natuurlijk verloopt zo' n fietstochtje bij ons nooit helemaal vlekkeloos....

Een van de eerste dagen zijn we met een vlotje de rivier afgevaren. Vooral Kes vond dat heel leuk. Af en toe een watervalletje en dan maar hopen dat je alles droog houdt! Daarnaast ook chinese kookles gehad op het platteland. Met een grote hakbijl moesten we 5 gerechten bereiden. Gelukkig zitten al onze vingers er nog aan. Daarna in hoog tempo alles wokken en opsmikkelen. Heerlijk en ook weer zo leuk om te doen!

De temperatuur was prima, maar veel zon hebben we niet gezien. Af een toe wat regen en dan was het leuk om bijvoorbeeld te leren mahjongen. Dat is een oud chinees spel wat veel mensen spelen in de parken. Kes had er feeling voor: 2 keer gewonnen, daar kon de cursusleider zelf niet tegenop!

In de Giggling tree waren er nog veel andere nederlandse adoptie gezinnen. Leuk voor Kes, want die kon zo lekker spelen. Zelfs nog een paar keer gezwommen. Voor ons ook leuk om andere ouders te spreken en te horen wat voor een reis zij maken en wat hun ervaringen waren. Als je al die verhalen zo hoort is het toch ook wel weer heel bijzonder hoe wij in het kindertehuis van Kes ontvangen zijn en dat we zelfs haar pleegvader hebben ontmoet. In sommige gevallen is er niets meer over van het kindertehuis (afgebroken, verhuisd) en zijn er geen mensen die de kinderen nog kennen.

Gisteren afscheid van deze mooie plek moeten nemen (maar.... met mooi weer!) Gisteravond laat met het vliegtuig aangekomen in Chengdu. Ook weer een heel sfeervol hotel, helemaal in oude chinese stijl, met binnenplaatsje en chinese muziek op de achtergrond. Heel relaxed en ook weer een aanrader voor de china gangers onder ons. Kes is helemaal blij met het tafelvoetbal spel.

Vanmorgen, in alle vroegte, naar de Panda's geweest. Het was nog heel rustig. Zo vroeg in de ochtend zijn ze ook nog actief, daarna gaan ze weer slapen. Ze kregen nu eten en waren druk met bamboe kauwen. Wat en schattige dieren, vond zelfs Nicole! (dat wil wat zeggen)

Vandaag en morgen nog in Chengdu. Donderdagavond rond zevenen hopen we weer in Nederland aan te komen.

Groetjes van ons drietjes!

• 29 April 2014 - 09:22

Michiel:

Hallo drietjes,

Leuk om te lezen lezen dat jullie het erg naar het zin hebben. Ik ben benieuwd naar de foto's. Heel plezier de komende dagen en ik blijf jullie volgen.

gr,

Zesjes

• 29 April 2014 - 09:47

Wim Hensbergen:

blij weer op de websites ,volgt wat makkelijker ,vooral ook de ervaringen met andere pleegouders dan hebben jullie het goed getroffen wat voor Kes ook fijn is .

gr Cailliou

• 29 April 2014 - 14:49

Laurens:

Jullie mogen hier in Culemborg de opgedane kookkunsten best komen etaleren;)
    Geniet nog maar eventjes die laatste paar dagen!

Groet,

Laurens

• 29 April 2014 - 16:41

Carolien:

Wat ontzettend leuk om jullie belevenissen te volgen, geweldig wat jullie allemaal meemaken!! Ik ben erg benieuwd naar alle mooie foto's!
    Geniet nog maar goed van deze twee laatste dagen van deze bijzondere reis!
    Dikke kus van mij!♡

• 29 April 2014 - 16:41

Carolien:

Geniet nog maar goed van deze twee laatste dagen van deze bijzondere reis!
    Dikke kus van mij!♡

• 29 April 2014 - 21:48

Wil Goossens:

Jullie vallen van de ene verrassing in de andere, en allemaal leuke activiteiten.
    Geniet er nog maar van.
    Groet Wil